Ceremóniamester, MC, moderátor vagy konferanszié. Ezek mind ugyanarról a személyről szólnak csak más-más helyzetben. A ceremóniamester egy olyan személy, aki egy rendezvény moderátora és házigazdája. Általában többféle funkciót lát el, amelyek közül néhány a vendégekkel való interakcióhoz kapcsolódik, míg más tevékenységei a színfalak mögött dolgozókkal kapcsolatosak.
Tartalomjegyzék
Esküvői Ceremóniamester feladata
Az esküvői ceremóniamester munkája sok szempontból hasonlít az esküvőszervezőhöz. Figyelem, csak hasonlít, de nem ugyanaz! Ez a személy gyakran a színfalak mögött dolgozik, hogy a násznépet és a résztvevő szolgáltatókat a helyükre állítsa, segíti koordinálni a zenét, és általában véve gondoskodik arról, hogy a tényleges szertartás a terveknek megfelelően haladjon. A fogadáson ő koordinálhatja az olyan hagyományokat is, mint a menyasszony tánca, az ifjú pár első tánca, a közös fotózás és még az eseményen kínált szórakoztató műsorok levezetése is. A Ceremóniamester olyan eleme az esküvőnek, mint a karmester a zenekarnak.
Több év tapasztalata után bátran kijelentjük, hogy Ceremóniamester nélkül a legtöbb pár „elfelejti” élvezni az esküvőt illetve teljesen szétfolyik az esemény. Senki sem tudja mikor mi fog történni, hanem egyszer csak belecsöppennek valami esküvői elembe, pl. tortavágás vagy menyasszonyi tánc. Nincs felvezetése és lezárása az esküvőnek. Rossz időben és nem kellő átgondoltsággal kerülnek elő a semmiből az esküvői játékok, amelyeknek a hangulatfokozás lenne a célja.
Gondolj csak bele; minden szolgáltatót Neked kell megkeresned és kiválasztanod. Ismeretlenül. Neked kell pontosan összeállítanod az esküvő napjának menetrendjét és Neked kell mindenre gondolni. Minden apró-cseprő dologgal Téged találnak meg akár a szolgáltatók, akár a vendégek. Életed egyik legfontosabb napján is Te akarod menedzselni a dolgokat, hogy minden tökéletes legyen? Az esküvői ceremóniamester ezeknek a terheknek a nagy részét teljesen leveszi a jegyespárok válláról. Ceremóniamesterként az a feladatunk, hogy a Nagy nap olyan legyen, mint amilyet megálmodtál.
A Ceremóniamester mint Moderátor
Céges rendezvények, bankettek és díjátadók alkalmával gyakran kérik ceremóniamester segítségét, de ilyenkor már moderátornak vagy konferansziénak hívjuk. Itt a ceremóniamester feladata általában az, hogy folyamatosan felvezesse az esemény következő elemeit, de előfordulhat az is, hogy valamilyen beszédet kell elmondania más helyett. A beszédnek köze lehet az összejövetel céljához, vagy az esemény középpontjában álló kitüntetettről szóló fontos információk megosztásához. Általában azonban a moderátori beszéd célzott, lényegre törő és rövid. Ez segít abban, hogy az esemény előrehaladjon, és minimálisra csökkenti annak az esélyét, hogy a közönség vagy a résztvevők unatkozzanak az esemény ideje alatt.
Bárkiből lehet Ceremóniamester?
A hatékony ceremóniamester általában megnyerő személyiséggel rendelkezik, jól beszél, képes kapcsolatot teremteni és jól együttműködni az emberekkel. Nem mindenki képes hatékony ceremóniamester lenni. Mivel a munka nagy része az információk másoknak való közvetítéséből áll, ennek a személynek mind a szavak megválasztásában, mind a kiejtésben pontosnak kell lennie. A sikeres konferanszié emellett jó kisugárzással és megnyerő személyiséggel is rendelkezik, ami megkönnyíti a kapcsolatteremtést az eseményen jelenlévőkkel. Pontosan éreznie kell, hogy mire vevő a közönség és jól felismeri a határokat. Kiváló szervezőkészséggel és jól meghatározott időzítési érzékkel is rendelkeznie kell, mivel ezek a tulajdonságok nagyban befolyásolják, hogy a résztvevők mennyire élvezik az összejövetelt.
És még egy fontos dolog. A Ceremóniamester nem az esküvő vagy a rendezvény fő attrakciója. Nem Önmagát, hanem az adott rendezvényt kell megvalósítania. A ceremóniamester mindig jókor, jó helyen cselekszik és nem mutatja magát többször a szükségesnél. Mi, a KlubZene mindig azt mondjuk, hogy akkor végezzük jól a munkánkat, ha valójában „nem is találkozunk” a rendezvényen.
Ceremóniamester és Esküvői Dj szolgáltatás a KlubZene csapatától
A velünk szerződött párok visszajelzései alapján úgy gondoljuk, hogy képesek vagyunk a hangulatteremtésre és egy igazán emlékezetes, szórakoztató és izgalmas esküvőn vehettek majd részt. Igen, vehettek részt, mert mi azt valljuk, hogy akkor végezzük jól a munkánkat Dj és Ceremóniamester szolgáltatásunkkal, ha „észre sem veszitek”, hogy ott vagyunk. Keressétek bizalommal a KlubZene csapatát az esküvőtökkel kapcsolatban vagy kalkuláljátok ki előre a pénztárcátoknak megfelelően a szolgáltatásunkat és küldjétek el nekünk az elképzeléseiteket.