Több száz esküvővel a hátam mögött (mint ceremóniamester és DJ) van egy jó és egy rossz hírem.
A rossz hír? Valami mindig közbejön. A jó hír? Ha profi csapatod van, ebből ti semmit nem fogtok észrevenni.
Amikor „esküvői tippek” után keresgélsz, általában a dekorról vagy a ruháról olvasol. Én most azokat a „láthatatlan” tippeket gyűjtöttem össze, amik a valóságban eldöntik, hogy a napotok egy stresszes rohanás, vagy egy felszabadult élmény lesz.
Ez nem egy átlagos lista. Ezek valós tapasztalatok a „frontvonalból”.
Tartalomjegyzék
1. A „Velünk ez nem történhet meg” hiba (A B-terv hiánya)
A leggyakoribb esküvői tipp? Legyen B-terv. De milyen? Képzelj el egy szeptember végi kültéri esküvőt. 13 fok, szakadó eső. A vendégek kabátban vacsoráztak, mert nem volt fedett opció, és nem volt CM, aki előre felhívja erre a figyelmet.
Profi Tipp: A ceremóniamester a ti „B-terv” biztosítékotok. Az én feladatom, hogy már a tervezéskor végigjátsszuk ezeket a forgatókönyveket, és ha beüt a baj, én legyek az, aki átvezényli a 100 fős násznépet anélkül, hogy ti feszültek lennétek.

2. A Napszúrásos Szertartás
Nem csak az eső a gond. Július, 38 fok, a szertartás a tűző napon, árnyék nélkül. A vendégek legyezőkkel próbálnak levegőt kapni, a nagymama rosszul van.
Profi Tipp: Ceremóniamesterként az ilyen „apróságokra” figyelek. Hova tegyük a székeket? Hol legyen a hűtött víz? Szükség esetén egyeztetek a helyszínnel, hogy a kezdést csúsztassuk 20 perccel, amíg árnyékba kerül a terület.
3. A Balatoni Szúnyoginvázió (és más hívatlan vendégek)
Megtörtént: Balaton-parti esküvő, árvaszúnyogok lepték el a teraszt vacsora közben. Lehetetlenné vált a kültéren való bulizás.
Profi Tipp: Szerencsére CM-ként volt B-tervem. Amíg a pár a vendégekkel koccintott, én 15 perc alatt áttelepítettem a teljes Dj technikát és a vendégsereget a belső terembe. A buli zökkenőmentesen folytatódott. Ezekre a helyi „specialitásokra” fel kell készülni.

4. A „Mindent Én Akarok Irányítani” Csapda
Tudom, nehéz kiadni a kontrollt. De ha profi szolgáltatókat választottál, bízz bennük!
Profi Tipp: Az én feladatom CM-ként pont az, hogy levegyem rólatok a terhet. A bizalom azt jelenti, hogy ti nem a vendégkönyv helye vagy a fotóbox időzítése miatt aggódtok, hanem megélitek a pillanatot. Én megoldom a logisztikát a háttérben.
5. Az 50 Méteres Kábel (A Technika Alábecsülése)
DJ-ként is dolgozom, így tudom: a technika ördöge nem alszik. Van helyszín, ahol a szertartás és az első konnektor között 50 méter van. Ezt előre tudni kell, különben nincs zene.
Profi Tipp: A CM feladata, hogy ezeket a „láthatatlan” technikai igényeket (áram a DJ-nek, fény a fotósnak) egyeztesse a helyszínnel, mielőtt elkezdődik a nap.
6. A Szétszakadt Buli (Ahol a Pár Eltűnik)
Tudod, hol lesz a buli? Ott, ahol TI vagytok. Ha a tánctér középen van, de a bár, a desszertasztal és a fotósarok három különböző sarokban, a vendégsereg szétszéled. Ha ti eltűntök egy órára, a buli leül.
Profi Tipp: CM-ként segítek logikusan felépíteni a teret. A fókuszpontokat (bár, tánctér, DJ) egyben tartjuk. És ha ti mentek fotózni, én „kitöltöm” az időt egy programmal, hogy a vendégek ne unatkozzanak.

7. A Túl Jól Sikerült Koccintás
Kellemetlen, de valós. Láttam vőlegényt, aki a nyitótánc után annyira részeg lett, hogy kiesett a buliból. A menyasszonynak egyedül kellett végigvinnie a teljes esküvőt tortavágással, menyecsketánccal, bulival.
Profi Tipp: Nyilván nem vagyok babysitter, de egy profi CM diszkréten kezeli ezeket a helyzeteket. Egy finom jelzés, egy kávé a megfelelő pillanatban, vagy a program átütemezése segíthet elkerülni a kínos pillanatokat.
8. A „Nálunk Így Szokás” Helyszín
Sok helyszín ragaszkodik a saját menetrendjéhez („A tortát 11-kor hozzuk!”). De ez a TI napotok, nem a helyszíné.
Profi Tipp: Ceremóniamesterként én vagyok a „pajzs” és a „tolmács” köztetek és a helyszín között. Az én dolgom, hogy a ti elképzeléseiteket képviseljem, udvariasan, de határozottan.

A 9. (és legfontosabb) Tipp: Ne Ti Dolgozzatok a Saját Esküvőtökön
Látod, ezek az „esküvői tippek” valójában nem apróságok. Ezek mind valós problémák, amik stresszt, feszültséget és káoszt okozhatnak.
És a nagy napon valakinek meg kell oldania őket.
A kérdés csak az: Ti akarjátok megoldani őket (miközben a levestek hűl), vagy egy profi, aki észrevétlenül, a háttérben intéz mindent?
Ha szeretnétek, hogy a napotok ne a problémamegoldásról, hanem a tiszta élményről szóljon, akkor olyan ceremóniamesterre van szükségetek, aki ezeket a helyzeteket már látta, és tudja kezelni.
Nézzétek meg, én hogyan dolgozom, hogy nektek tényleg csak egymásra kelljen figyelnetek.




